lunes, 6 de octubre de 2014

deures de llatí Miriam Tamames



22. Imagina la resposta,plena d'ambigüitats , a una pregunta que fas a la pitonissa.Dona la resposta als teus companys i demana'ls que la interpretin.

Jo li pregunto a la pitonisa , si el nostre poble te alguna posibilitat de guanyar el combat al qual ens han retat . Tots el soldats del nostre exercit sabem perfectament que són massa forts per nosaltres,pero si no combatim no guanyarem terres y quan els nostres rivals siguin més forts y amb terres ,no tindrem cap posibilitat y el nostre exercit desapareixera y n'hi haura moltíssims morts.

Pitonisa podría dirme que es el que tinc que fer? fassi el que fassi ,tinc moltes posibiltats de perdre.

Ella ens contesta : lo que jo veig per les senyals que em donen els déus, son que algun poble será derrocat y un gran exercit ven poderos y amb molts soldats guanyara ,pero també veig que moltes morts passaran en aquest exercit. Que en aquest combat sera tot o res y que el que guanya,no només guanya les terres molts dels soldats es cambien banda per lluitar amb ell ya que el veuen un home amb el que poden conquistar moltíssims poblats ,terres y amb el qui veuen com un lider molt fort y segur de si mateix.



Jo li vaig contestar que hem consideraba un lider bastant fort y segur de mi mateix,per tant vaig sortir molt content y amb moltes idees de posibilitat de guanyar.

No hay comentarios: